Long time, no see….

Har börjat jobba igen efter 4 1/2 veckas semester. Det känns bra faktiskt. Trodde nog att det skulle kännas konstigt men det är skönt att det är ”normalt” tempo igen. FAST semestertempo är guld värt….

Vi har besökt Skantzö Camping utanför Hallstahammar, Furuvik och sedan innan vi åkte hem campade vi i Österbybruk. Jättemysig, liten camping. Känd för Eldfesten. Campingen ligger precis vid bruket…centralt. Bra bad och hopptorn. Vi beökte även Lövstabruk och Forsmark.

Vi tog en busstur från Forsmarks Bruk ut till själva kraftverken. Åkte ner till slutförvaret, nere i berget. Turen tog ca 1 h och 45 min men det gick jättefort. Även ungarna uppskattade turen. Rekommenderas!!

Idag har jag haft boden öppen och jag har, för första gången i mitt liv, sålt en målning. Jo, jag målade med Panpasteller och hade inte någon tanke på att det skulle bli någon tavla men hur det nu blev så växte ett slushglas med sugrör fram. En tjej kom in med sina två barn och en hund och började titta runt och så dök hon över tavlan och konstaterade att hon skulle köpa den till sin man, som äger kiosken i Örsundsbro, som födelsedagspresent. Det ena gav det andra och till slut lovade jag att hjälpa henne med att göra schabloner som hon kan använda till tavlor som hon vill göra. Jag är nöjd med den här dagen, kan jag säga. Tavlan får ni se när jag har tagit kort på den. Glömde nämligen min telefon hemma så det blev inte bilder idag.

Om tholin11

Jag är en pysslig, nyfiken, kreativ och matlagningstokig tjej, om man får kalla en kvinna i sina bästa år för tjej. Jobbar som kock på en privat förskola och som certifierad undersköterska i hemtjänsten i mitt närområde. Trivs med livet och jobbar mycket med tacksamhet och acceptans i min vardag. Det gör mig lugnare och gladare och ger mig också mer tid för det jag tycker om än att älta gammalt "skit" som inte gör något för världsfreden.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar