Hej Svejs….

Nu var det ett tag sedan sist och mycket har hänt….renoveringen av det viktigaste i ”gamla huset” börjar lida mot sitt slut…det är lite el som ska dras mm….det är ju Roger som fixar det där och jag jobbar med annat som att försöka rensa i röran i nya huset…det går jättelångsamt och det gör faktiskt inte såååå mycket för nu är det lugnare även på jobbet och semestern börjar om några veckor. Det ser jag fram emot, trots att vi ska måla huset då.

Våra hyresgäster har fått ett helt nytt badrum och det blev superbra, faktiskt bättre kvalité än i vårt nya hus så det ska vi göra om om några år när vi landat här. Tvättstugan är snart klar därnere och hall och gästtoa också. Det kanske är ca 2 veckors jobb kvar men sedan bor dom relativt bra, bättre än vi har bott på många år kan jag säga. Nästa stora projekt hos dom är köket för så som vi har haft det ska inte dom få ha det.

Vårt hus har en hel övervåning som vi ska inreda och göra klar så att grabbarna kan flytta upp så fort det går…det innebär ju att en del möbler, kläder osv..försvinner nerifrån hallar och vårt kontor/pysselrum och det ska bli helt underbart…vi kan ”reclaima” vårt sovrum och slippa sova i vardagsrummet som vi gör nu. Vi kan köpa till bokhyllor och få upp alla mina böcker…(jag älskar böcker). 

Hur som helst så får vi mer plats igen och jag kan kanske börja sy gardiner och kuddar…hittade ett mönster på underbart påslakan, kuddar och sänggavel som jag bara ska göra i höst. Så himla snyggt kommer det att bli och jag har ju köpt en ny symaskin som jag ska använda då. Det är så roligt att sy men så länge det är rörigt här kan jag inte koncentrera mig. Måste foga kökets kakel också men det får bli när jag fått lite mer tid och ordning i vardagsrum och kök.

Nej det här duger inte….pluggtime….Socialtjänstlagen…har inlämningsuppgift ikväll och kanske två stycken till nästa vecka….har ju varit på boendesemester förra veckan och jag vet inte vad de fick då. Har läst igenom lagen ett antal gånger och nu kan jag sätta mig ner och svara på de frågor vi fått. Har ju bestämt mig för ett VG eller allra helst ett MVG på denna utbildning. Det ska bara gå!!!

Tjingeling!
/Petra

Om tholin11

Jag är en pysslig, nyfiken, kreativ och matlagningstokig tjej, om man får kalla en kvinna i sina bästa år för tjej. Jobbar som kock på en privat förskola och som certifierad undersköterska i hemtjänsten i mitt närområde. Trivs med livet och jobbar mycket med tacksamhet och acceptans i min vardag. Det gör mig lugnare och gladare och ger mig också mer tid för det jag tycker om än att älta gammalt "skit" som inte gör något för världsfreden.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar